Förmedlare av frilansjobb

Q1. Varför måste jag registrera mig om jag bara vill lägga upp ett uppdrag?

Svar: Registrering på vår hemsida ökar legitimiteten och bidrar till att förbättra kvaliteten på vår tjänst. Det ger dig också möjligheten att redigera uppdragen du lägger upp, samt markera jobbet som ”tilldelat” när den tiden kommer. Denna valmöjlighet gör att du slipper få in fler ansökningar till ett jobb som du redan har tilldelat någon.

Q2. Måste jag registrera mig för att kunna använda Frilansbanken?

Svar: Ja. Det finns två slags medlemskap att välja mellan. Gratis medlemskap gör att du kan lägga upp uppdrag – men med ett betalat medlemskap får du möjligheten att söka efter och ansöka till listade jobb, lägga upp ditt CV, filer och din personliga information, samt lägga upp egna uppdrag om du vill.

Q3. Får jag ett kvitto på min betalning av medlemskapet?

Svar: När du har skickat in din betalning får du ett bekräftelsemeddelande på vår hemsida som du kan skriva ut som kvitto. Betalningen registreras också i utdraget från din bank. Tveka inte att kontakta oss om du skulle behöva ytterligare dokumentation.

Q4. Inkluderar medlemskapet moms?

Svar: Du kjøper en tjeneste fra et selskap i Norge, tjenesten inkluderer derfor norsk moms.

Q5. Hur lägger jag upp ett uppdrag?

Svar: Genom att registrera dig och logga in på Frilansbanken.se – klicka på ”Lägg till uppdrag”. Fyll i alla fält om jobbeskrivningen med så många detaljer som möjligt. Kom ihåg att det inte är tillåtet att lägga upp uppdrag eller jobb som begär obetalda tjänster. Dessa kommer att raderas. Vänligen läs våra användarvillkor i användardelen på vår hemsida.

Q6. Hur kan jag se jobblistan?

Svar: När du är inloggad som registrerad medlem väljer du "frilans". Genom att klicka på ett specifikt jobbuppdrag får du mer detaljer om det uppdraget och möjligheten att ansöka till det.

Q7. Hur söker jag efter jobb?

Svar: När du hittar ett uppdrag som intresserar dig fyller du helt enkelt i dina uppgifter i delen som kallas ”Varför är jag rätt person för det här jobbet?” och klickar sedan på ”Skicka ansökan”.  Du bör också ladda upp en bild av dig själv. Allt det här inkluderas sedan automatiskt i din jobbansökan. Ju mer relevant information som du lägger till här, desto professionellare ser din ansökan ut – och desto större är chansen att DU får uppdraget tilldelat dig.

Kom ihåg att Frilansbanken.se inte bär något ansvar för uppdragen som förmedlas. Vi fungerar enbart som en länk mellan klienter och frilansare.

Q8. Vad gör jag (som klient) när jobbet har tilldelats?

Svar: Du kan antingen leta upp uppdraget på Frilansbanken.se och klicka på ”Tilldelat”-fliken, eller navigera till ”Mina annonser” under ”Mitt konto”-fliken och klicka på ”Tilldelat” för just det uppdraget. Du kan alltid återaktivera din jobbannons senare.

Q9. Kan jag byta e-postadress och lösenord?

Svar: Ja. Du kan ändra dina uppgifter när som helst genom att klicka på ”Mitt konto”. Kom ihåg att din e-postadress även är ditt användarnamn.

Q10. Vad är skillnaden mellan de olika betalningslösningarna?

Svar: Men en månadsprenumeration dras en medlemsavgift varje månad tills du avslutar prenumerationen. Med en årsprenumeration dras medlemsavgiften när du registrerar dig som medlem. Om du inte ändrar eller avslutar prenumerationen förnyas den automatiskt var 12:e månad. Om ditt kreditkort går ut eller dina betalningar nekas får du ett mejl från oss.

Genom att välja en årsprenumeration får du 30 % rabatt jämfört med att betala för en månadsprenumeration i 12 månader. Vänligen notera att en månadsprenumeration kräver en bindningstid på minst tre månader (dvs. du måste vara månadsprenumerant minst tre månader i taget).

Q11. Kan ni neka medlemmar åtkomst utan varning och utan att ge en återbetalning?

Svar: Ja. Om någon bryter mot reglerna och villkoren som alla våra medlemmar och användare godkänner, förbehåller vi oss rätten att neka medlemmar åtkomst en längre eller kortare tidsperiod. Syftet med detta är att garantera våra medlemmar hög kvalitet, säkerhet och professionalism från våra tjänster.

Q12. Jag är student och har inte råd att betala skådespelare och crewmedlemmar till vår studentproduktion. Vad kan jag göra?

Svar: Vi vet att studenter inte kan betala för diverse crewmedlemmar och hyra utrustning. Vi överväger just nu ett särskilt alternativ för studenter, men under tiden är det bäst att dessa använder sig av andra plattformar för att skaffa volontärer och obetalda arbetare.

Q13. Hur avslutar jag min prenumeration?

Svar: Du kan avsluta din prenumeration genom att klicka på ”Avsluta prenumeration”-knappen, under fliken ”Mitt konto”. Du har åtkomst till Frilansbanken.se tills din prenumeration går ut. Datumet för utgång kan också hittas under ”Mitt konto”.